Remonty torowisk suwnic
Naprawy torowisk suwnic
Pod pojęciem naprawy torowisk suwnic należy rozumieć wszelkie prace zmierzające do uzyskania zamierzonego stanu technicznego torowiska suwnicy.
Czynności te można pogrupować następująco:
- rektyfikacja torowiska – zespół czynności regulacyjnych dążących do uzyskania optymalnej geometrii osi szyn
- remont torowiska – zespół czynności zmierzających do odtworzenia stanu pierwotnego torowiska w tym geometrii osi szyn
- modernizacja torowiska – zespół czynności zmierzających do poprawy funkcjonalności torowiska poprzez wykonanie szeregu prac remontowych z wymianą szyn na inny typ, wymianą systemu mocowania szyn, montażem elementów tłumiących drgania. Do modernizacji można jeszcze zaliczyć np. wydłużenie torowiska, poprzez dobudowanie kolejnych przęseł co powoduje zwiększenie zasięgu suwnicy w ramach tego samego obiektu
Powyższe prace wykonujemy na terenie całego kraju.
Nasze biuro projektowe doradzi i sporządzi odpowiednią dokumentację budowlaną,
kontrolną lub na potrzeby zwiększenia udźwigu suwnicy.
W przypadku budowy nowego torowiska, czy w przypadku modernizacji możemy zaprojektować, wyprodukować i wbudować kompletną konstrukcję wsporczą suwnicy, system mocowania szyn. Potrafimy dostosować model zamocowania do bardzo nietypowych rozwiązań, np. bardzo wąski fundament torowiska, lub dostosować system montażu do środowisk agresywnych np. w zakładach chemicznych.
Montaże szyn wykonujemy w oparciu o zaawansowane systemy mocowania, systemy zamocowania ogólnodostępne jak i zamocowania zaprojektowane indywidualnie dla potrzeb klienta.
Naprawy torowisk wykonujemy w sposób samowystarczalny, zespół remontowy składa się z doświadczonego geodety, mistrza ślusarstwa przemysłowego i wykwalifikowanych monterów.
Po zakończonych robotach klient otrzymuje raport techniczny zawierający pełne informacje od momentu rozpoczęcia prac do ich zakończenia z wpisem dla UDT, że torowisko jest sprawne i nadaje się do eksploatacji.
Remont torowiska z szyną spawaną
Modernizacja torowiska z szyną S24 na czynnym zakładzie produkcyjnym
Remont torowiska z szyną S49
Regulacja kół suwnic
Zbieżność geometrii kół suwnicy
Bezpośrednim następstwem nieprawidłowo ustawionej zbieżności kół suwnicy jest nadmierne zużywanie się ich obrzeży oraz obrzeży szyn.
W skrajnych przypadkach koła suwnicy muszą być wymieniane nawet co miesiąc.
Wszystko zależy od intensywności eksploatacji, czyli cyklów powtórzeń przejazdów suwnicy oraz sumarycznego obciążenia roboczego.
Skręcenia kół suwnicy – brak zbieżności – powoduje jeszcze jeden niedostrzegalny na pierwszy rzut oka aspekt, jest to mianowicie systematyczne niszczenie torowiska suwnicy poprzez uszkadzanie nie tylko główki szyny, ale i systemu mocowania szyn a nawet obluzowywanie się belek podtorowych. Przy nieprawidłowym ustawieniu zbieżności kół suwnicy na torowisko wywierane są olbrzymie siły poprzeczne.
Charakterystycznymi objawami nieprawidłowej zbieżności kół suwnicy są:
- sukcesywnie zmniejszająca się grubość przeważnie jednego obrzeża danego koła
- zmiany w geometrii główki szyny, zmiana szerokości, wyżłobienie w powierzchni bocznej
- duża ilość opiłków na belce podtorowej
- metaliczne efekty akustyczne powodowane ukosowaniem się suwnicy
- najeżdżanie kołami suwnicy na szynę – wykolejanie się suwnicy
- zakleszczanie się suwnicy i brak możliwości ruchu
Proponowane przez naszą firmę rozwiązanie w postaci regulacji geometrii kół
suwnicy gwarantuje zniwelowanie powyższych objawów do minimum.
Gwarantujemy, że po naszych czynnościach suwnica uzyska swobodny balans po torowisku, przestanie ukosować, i znikną nieprzyjemne afekty akustyczne powodowane napieraniem na siebie powierzchni bocznych kół i szyn.
Regulację wykonujemy technologią opartą na wieloletnim doświadczeniu.
W trakcie regulacji wykonujemy komputerową symulację przejazdów.
Dopiero prawidłowy wynik uzyskany cyfrowo decyduje o przejazdach testowych regulowaną suwnicą odbywanych w obecności klienta.
Zadowalający wynik przejazdu kończy nasze prace serwisowe na obiekcie.
Wyniki i symulacje opracowujemy na miejscu w oparciu o program komputerowy własnego autorstwa.
Regulacje wykonujemy z realną dokładnością +/- 0,1mm faktycznego skręcenia koła, a nie grubości podkładki.
Masz pytania lub wątpliwości? Chcesz zapytać o ofertę?
ZADZWOŃ lub NAPISZ